نامادری

ساخت وبلاگ

انتخاباتي مجلس

بهترين مشاورين انتخاباتي مجلس

 

بهترين مشاورين انتخاباتي مجلس

بهترين مشاورين انتخاباتي مجلس

 


لطفا فيلم برند سازي شخصي در انتخابات جهت کانديداي انتخاباتي در آپارات https://www.aparat.com/v/i4C6jمشاهده فرماييد.
—————————————————————————————————————————————————————-
 
 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور؛ در پي درج مطلبي با عنوان يک بام و دو هواي وزارت کشور در روزنامه آرمان سيد سلمان ساماني
 
سخنگوي وزارت کشور اعلام کرد؛سخنان مطروحه از سوي اينجانب در راستاي کليات لايحه جامع انتخابات بوده و اهم صلاحيت هاي عمومي
 
اختصاصي داوطلبان در اعلام خبر، درمورد مسلمان و اقليتهاي ديني نيز بيان گرديده است. از اين رو در مطالب اعلامي از سوي اينجانب ثنويتي
 
وجود نداشته و هيچ تناسبي بين تيتر مذکور با توضيحات ذيل اين تيتر به الحاظ ادبي مشاهده نمي شود و بکارگيري اين عبارت صحيح نمي باشد.
 
لذا دستور فرمايند حسب قانون مطبوعات نسبت به درج دقيق خبر و اصلاح تيتر گزارش طبق رسالت روزنامه نگاري اقدام نمايند.
 
 
 
بهترين مشاورين انتخاباتي مجلس

بهترين مشاورين انتخاباتي مجلس


لطفا فيلم مشاور رسانه اي وخبري چگونه بايد براي کانديداي انتخاباتي  عمل کند در آپارات https://www.aparat.com/v/WSbDqمشاهده فرماييد.


 

بهترين مشاورين انتخاباتي مجلس

بهترين مشاورين انتخاباتي مجلس

 


لطفا فيلم براي راي آوردن در انتخابات چه کنيم؟ دکتر مير پاسخ اين سوال را ميدهد در آپارات https://www.aparat.com/v/NcobEمشاهده فرماييد.


 

به عنوان يک استراتژيست و مشاور انتخاباتي توصيه اکيد مي کنم هميشه يادمان باشد . عالم و آنچه در آن‌است و مخصوصا انسان‌هايي که در
 
آن زندگي مي‌کنند نه باخود و نه با ديگري و نه با ماقبل و نه با ماقبل خود و نه….. هرگز برابر نيستند.   جهان يک چيز است و زندگي در اين جهان
 
چيز ديگر. زندگي آن است که ميان انسان‌ها وجود دارد؛ و جهان چيز کاملا ديگري است که به باور مازيار مير ، امروز موضوع بزرگ‌ترين نگراني‌ها و
 
آشکارترين ترديدهاي نسل بشر است پس بسيار بسيار مراقب باشيد.
 
————————————————————————————————————————————————————-
لطفا فيلم ترسيم وتحرير بوم انتخاباتي براي نامزدهاي مجلس توسط دکتر مازيار مير در آپارات https://www.aparat.com/v/N8Sgqمشاهده فرماييد.
—————————————————————————————————————————————————————–
 
 

مشاورين انتخاباتي

An Outsider in the White House: Jimmy Carter, His Advisors, and the Making of American Foreign Policy

يک خارجي در کاخ سفيد: جيمي کارتر ، مشاوران وي و سياست گذاري سياست خارجي آمريکا

دکتر مازيارمير استراتژيست و مشاور عالي انتخاباتي

 

نامادری...
ما را در سایت نامادری دنبال می کنید

برچسب : بهترین,مشاورین,انتخاباتی,مجلس, نویسنده : کاووسی فر emmtehann3 بازدید : 153 تاريخ : جمعه 30 خرداد 1399 ساعت: 15:54

داستان اسباب‌بازي

اولين انيميشن بلند کامپيوتري پيکسار

iamx_k4.jpg

داستان اسباب‌بازي (به انگليسي: Toy Story) اولين انيميشن بلند کامپيوتري پيکسار است. که در سال ???? منتشر شد. به دنبال آن داستان اسباب‌بازي ? (????) و داستان اسباب‌بازي ? (????) ساخته شدند. همچنين داستان اسباب‌بازي ? براي سال ???? (مصادف با ?? خرداد ??) توسط سازندگان تأييد شده. اين فيلم از نگاه انجمن فيلم آمريکا، يکي از ?? فيلم انيميشن برتر جهان است.

داستان

«اندي» پسر بچه‌اي شش ساله است که اسباب بازي‌هايش را خيلي دوست دارد. اما دانستن اين موضوع که اسباب‌بازي‌ها زنده مي‌شوند کمي عجيب به‌نظر مي‌رسد. «وودي»، گاو چراني قديمي و اسباب بازي مورد علاقه? اندي، رهبر تمامي اسباب بازي‌ها در اتاق اندي است. دوستان وودي يک دايناسور، خوک، سگ و سيب زميني هستند. اندي در جشن تولدش، تکاوري فضايي به نام «باز لايت ير» هديه مي‌گيرد و اين اسباب بازي جديد جاي وودي را تا حدي تنگ مي‌کند. حس حسادت وودي منجر به چشم و هم‌چشمي مي‌شود. طي بروز اتفاقاتي وودي و باز سر از خانه? پسر همسايه، «سيد»، درمي‌آورند که از قضا اين پسر عادت به شکنجه و خراب کردن اسباب بازي‌ها دارد. وودي و باز بايد هر چه زودتر به خانه? اندي برگردند چون تا چند روز آينده خانواده? اندي قصد اسباب کشي دارد.

صداپيشگان

  • تام هنکس – وودي
  • تيم آلن – باز لايت ير
  • دان ريکلس – آقاي سيب زميني
  • جيم وارني – سگ اسلينکي
  • والاس شاون – رکس
  • جان راتزنبرگر – هام (خوک قلک)

نمايش دوباره

پوستر فيلم‌ها جهت اکران مجدد اکتبر ???? – عبارت روي پوستر: «?» بليت «?» فيلم «?» بعدي

داستان اسباب بازي در ?? نوامبر ???? اکران شد. اما در اکتبر ???? بعد از ?? سال به همراه قسمت دوم اين انيميشن با عنوان داستان اسباب بازي ? روي سيستم جديد سه بعدي رفت.

جوايز آکادمي آني

  • بهترين انيميشن
  • بهترين کارگرداني
  • بهترين موسيقي
  • بهترين تهيه کنندگي
  • بهترين نويسندگي

اين کار در سال ???? نامزد دريافت ? جايزه و برنده‌ي ? جايزه در زمينه‌هاي مختلف از جمله بهترين موسيقي و فيلمنامه شد.

 

 

نامادری...
ما را در سایت نامادری دنبال می کنید

برچسب : داستان,اسباب‌بازی,اولین,انیمیشن,بلند,کامپیوتری,پیکسار, نویسنده : کاووسی فر emmtehann3 بازدید : 157 تاريخ : جمعه 30 خرداد 1399 ساعت: 11:20

انواع خدمات فروشگاه اينترنتي

 

خدماتي که در فروشگاه هاي اينترنتي به مشتري عرضه مي شود مي تواند فيزيکي باشد که شامل موبايل، کتاب، لوازم برقي و … است و يا اين خدمات مي تواند مجازي باشد که شامل نرم افزار، موسيقي، فيلم و … است. در دسترس بودن خدمات فروشگاه اينترنتي از مزاياي آن است که هم براي فروشنده و هم براي مشتري سودمند خواهد بود. در دنياي امروزي اکثر کارها به شيوه اينترنتي صورت مي گيرد از اين رو بسياري از کسب و کارها براي افزايش درآمدهاي خود به اين روش روي آورده اند.

 

نکات مهم درباره فروشگاه هاي اينترنتي

فروشگاه آنلاين يا فروشگاه اينترنتي چيست ؟ همان فروشگاه است با اين ... 

طراحي مناسب وب سايت جهت فروشگاه اينترنتي از نکات کليدي است که بايد به آن توجه داشت زيرا هر چه طراحي مناسب تر باشد و استفاده از آن سهولت بيشتري داشته باشد مشتري هاي وفادارتري خواهيد داشت که به راحتي به کالاها و مشخصات محصولات و خدمات دسترسي دارند. گروه طراحي سايت اينتن طراحي سايت را با تيم مهندسي حرفه اي خود با قيمتي مناسب براي تان انجام خواهد داد. يک فروشگاه اينترنتي معتبر بايد نماد اعتماد الکترونيکي داشته باشد. اين نماد در واقع يک گواهينامه ديجيتال است که وزارت صنعت و معدن جمهوري اسلامي آن را صادر مي کند. امکان پرداخت در محل از ديگر نشانه هاي يک وب سايت فروشگاهي معتبر است زيرا نشان مي دهد که مدارک صاحب فروشگاه به پست ارائه داده شده است. همچنين يک فروشگاه اينترنتي بايد روش هاي تماس براي خود در نظر بگيرد تا مشتري قادر به برقراري ارتباط باشد. ارائه تصويرهاي مناسب و توضيحاتي که کامل باشد در جذب مشتري موفق تر عمل مي کند. در صورتي که بتوان به سوالات مشتري پاسخ داد مي توان درصد خريد را افزايش داد و فروش بهتري داشت.

 

روش هاي خريد از فروشگاه هاي اينترنتي

 

براي خريد از اين فروشگاه از دو روش مي توانيد استفاده کنيد. روش اول پرداخت در محل است يعني زماني که مشتري کالا را تحويل مي گيرد هزينه را پرداخت مي کند و بدين ترتيب احتمال کلاهبرداري نيز کم مي شود. پرداخت آنلاين روش ديگري است که در اين مورد بايد براي دريافت کالا در ابتدا فاکتور خود را پرداخت کنيد تا محصول مورد نظر بعد از پرداخت آنلاين به آدرس پستي تان ارسال شود. معمولا سايت هاي معتبر هر دو روش خريد را در اختيار مشتري قرار مي دهند تا خود در اين مورد تصميم گيري کنند.

مزاياي فروشگاه هاي آنلاين  اينترنتي

 

فروشگاه هاي اينترنتي براي خريدار و مشتري مزايايي دارند که شرح خواهيم داد. در رابطه با خريدار مي توان گفت که اين گونه لازم به مراجعه حضوري به فروشگاه نخواهد بود و بدون نياز به حمل کالاي مورد نظر، آن را درب منزل تحويل مي گيرند. با اين روش به توضيحات جامعي از کالاي مورد نظر در هر ساعتي از شبانه روز دسترسي خواهيد داشت و سفارش خود را تنها در چند دقيقه مي توانيد ثبت کنيد. اين گونه قادر به مقايسه کالاي مورد نظرتان در فروشگاه هاي انلاين  اينترنتي بسياري خواهيد بود تا بهترين را انتخاب کنيد. کاهش ترافيک، کاهش آلودگي هوا، کاهش آلودگي صوتي و … از جمله مزاياي خريد اينترنتي مي باشد. در رابطه با فروشنده نيز محصولات و خدمات آن ها بدون محدوديت هاي زماني و مکاني به فروش مي رسد و هزاران نفر در طول شبانه روز از فروشگاه انلاين ديدن خواهند کرد و به حضور فيزيکي مشتري نيازي نخواهد بود. با اين روش مشتري از هر نقطه اي قادر به مشاهده محصولات تان خواهد بود و هزينه ها نيز در مقايسه با راه اندازي فروشگاه فيزيکي کمتر خواهد بود. براي قدرت دادن به کسب و کار خود از تغييرات و تحولات جامعه نمي توانيد دوري کنيد و با فروش آنلاين جايگاه بهتري در کسب و کار خود پيدا خواهيد کرد.

 

نامادری...
ما را در سایت نامادری دنبال می کنید

برچسب : نکات,مهم,درباره,فروشگاه,های,اینترنتی, نویسنده : کاووسی فر emmtehann3 بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 27 خرداد 1399 ساعت: 11:26

مزيت کار در فضاي کار اشتراکي

وبلاگ مقالات ‏10 مزيت کار در فضاي کار اشتراکي

مزيت کار در فضاي کار اشتراکي

مزيت کار در فضاي کار اشتراکي

 

‏?? مزيت کار در فضاي کار اشتراکي چيست؟ قبل از انتخاب، با بررسي نيازهاي مان بهتر است بهترين فضا را براي کار کردن انتخاب کنيم.

يکي از جذاب­ترين جنبه­‌هاي آغاز کسب و کار شخصي اين است فاصله گرفتن از رقابت‌هاي موجود در محيط کار است.

ديگر ساعت‌­هاي اضافه‌ کاري، جلسات خسته کننده و پروژه‌­هايي که در ساعت ?:?? روز چهارشنبه روي ميزتان قرار مي‌گرفتند وجود نخواهد داشت.

اينکه در خانه يا حتي يک کافي‌شاپ روي مبل راحتي بنشينيم و کار کنيم شبيه يک رويا به نظر مي­‌رسد.

اما اين سبک از کار کردن چالش­‌هاي خاص خود را دارد.

وقتي که شما در کنار تلويزيون، تخت خواب و خانواده خود هستيد

کار کردن بدون حواس‌پرتي، با تمرکز و انگيزه بالا دشوار است.

در سال­هاي اخير، فضاهاي کار اشتراکي به عنوان گزينه‌­اي موفق براي حل اين مشکلات به وجود آمده‌­اند.

اخيراً، تيمي از محققان يافته‌هاي خود را درباره فضاي کار اشتراکي در مجله کسب‌وکار دانشگاه هاروارد منتشر کردند.

اين تحقيقات نشان مي‌دهد که بين بازده کارکنان در فضاي کار اشتراکي با کارکنان در فضاهاي سنتي تفاوت‌هاي فاحشي وجود دارد.

با نگاه دقيق‌تري دريافتند که کارکنان فضاي کار اشتراکي هدفمندتر و با تمرکز بيشتري کار مي‌کنند.

اين امر ناشي از احساس تعلق آنها به يک گروه است.

کارکردن در کنار جمع اما به صورت مستقل باعث مي‌شود افراد براي کار انگيزه بيشتري داشته باشند.

در ادامه به مزيت‌هايي که فضاي کار اشتراکي را از ساير فضاهاي کاري متمايز مي‌کند، اشاره مي‌کنيم:

 

بازدهي بيشتر

معمولاً کارآفرينان مخاطب جدي فضاهاي کار اشتراکي هستند.

ارتباط با افراد مختلف در يک محيط اداري، انرژي مضاعفي براي ادامه کار در هر يک از آنها ايجاد مي‌کند.

طبق نتايج يک تحقيق که در سايت آفيس وايب منتشر شده، يک محيط کاري اشتراکي باعث کارآيي بيشتر در ??% از کارآفرينان، تمرکز بيشتر در ??% از کارآفرينان، و اعتماد به نفس بيشتر در ??% از آنها شده است.

هيجان حضور در يک محيط کاري اشتراکي، جايي که همه افراد به پروژه­‌هاي مربوط به کار خود مشغول هستند،

باعث مي‌­شود که شما کسب و کار خود را با موفقيت به جلو ببريد.

 

جلوگيري از تنهايي

اغلب گفته مي‌­شود که زندگي يک کارآفرين فقط مي­‌تواند يک زندگي همراه با تنهايي باشد.

از طرفي کار کردن به تنهايي مي‌­تواند تاثيرات منفي روي سلامت رواني افراد بگذارد.

ارتباط با ديگران در يک محيط کاري بخش مهمي از زندگي روزانه اکثر مردم را تشکيل مي‌­دهد.

حضور در يک فضاي کار اشتراکي باعث مي‌شود

که شما در کنار افرادي که ذهنيت و سبک زندگي شبيه به شما دارند باشيد.

اين موضوع باعث مي­‌شود شما در حالي‌که روي پروژه خود کار مي‌کنيد

حس اجتماعي بودن و سرزندگي داشته باشيد.

حمايت عاطفي

اگر تا به حال به عنوان مدير يک کسب‌وکار کوچک به خودتان و يا مسيرتان شک کرده‌ايد، بدانيد که تنها نيستيد

با قرار گرفتن در کنار ديگر کارآفرينان، لحظاتي را که دچار ترديد مي­شويد را آسانتر پشت سر مي‌گذاريد.

شما در مسير کاري خود از نظرات و انتقادات آنها نيز مي‌توانيد بيشترين بهره را ببريد.

 

کاهش هزينه‌ها با امکانات و تيم اجرايي مشترک

هر کسب‌وکاري براي راه‌اندازي و پيشرفت به امکاناتي نياز دارد

که هر کدام از آنها هزينه‌هاي بسياري دارند. مانند: اينترنت پرسرعت، خط‌هاي تلفن مخصوص و تجهيزاتي مانند مبلمان، پرينتر، اسکنر و… .

فضاهاي کار اشتراکي اين امکانات را در فضايي مطلوب در اختيار افراد قرار مي‌دهند.

کسب‌وکارها يا افرادي که در اين فضاها مشغول هستند هزينه ثابتي را پرداخت مي‌کنند

و ديگر لازم نيست دغدغه تجهيزات را داشته باشند.

لازم نيست براي هر کاري محاسبات خاص انجام بدهند و به فکر پرداخت قبض‌ها باشند.

آنها ديگر به نيروي خدماتي يا نظافت ساختمان، تعمير و نگهداري وسائل و… فکر نمي‌کنند.

 

شبکه‌سازي

هر فرد يا گروهي که بخواهد در اکوسيستم کاري خود ديده شود مي‌تواند در اين محيط با کارآفرين‌هاي حوزه تخصصي خود ملاقات کند.

استفاده از تجربه‌هاي اين افراد مي‌تواند تأثير چشمگيري در موفقيت گروه‌هاي کاري داشته باشد.

افراد فعال و باانگيزه در کنار هم اما مستقل از هم کار مي‌کنند.

از تجربه‌ها و اندوخته‌هاي يکديگر استفاده مي‌کنند.

ايده‌هاي جديد دريافت مي‌کنند و پيشنهادهاي خوب کاري دريافت مي‌کنند يا ارائه مي‌دهند.

اين تعامل‌ها باعث مي‌شوند ديد بازتري به مسير کار داشته باشيد

و درک بهتري از توانايي‌ها و مهارت‌هاي‌تان پيدا کنيد.

کار کردن به تنهايي يک مانع ميان شما و افراديست

که مي­توانند به کسب و کار شما کمک کنند.

يکي ديگر از فوايد کار کردن مشترک اين است که شما را به افراد متخصص با مهارت‌ها و توانايي‌هاي گوناگون نزديک ميکند

همچنين به شما اين فرصت را مي‌دهد تا از اطلاعات آن­ها استفاده کنيد.

از مزاياي ديگر اين فضا اين است که برخي سازمان‌ها يا شرکت‌هاي خصوصي بزرگ يا شرکت‌هاي دولتي، بخشي از فعاليت‌هاي خود را در فضاي کار اشتراکي آغاز مي‌کنند.

اين سازمان‌ها با هدف ارتقاء کاري خود و به‌روز بودن وارد فضاي کار اشتراکي مي‌شوند.

اما حضور آنها فرصت بسيار باارزشي براي صاحبان کسبوکارهاي کوچک يا فريلنسرها است.

 

به‌روز بودن و اطلاع از رويدادهاي مهم

 در يک فضاي کار اشتراکي با کساني که علايق شبيه شما دارند معاشرت مي‌کنيد.

ممکن است در زمان استراحت با آن‌ها درباره سينما، فوتبال و… هم‌کلام شويد.

در ميان گپ‌وگفت‌ها اطلاعاتي در حوزه کاري خود دريافت مي‌کنيد که براي شما بسيار مفيد است.

 از طريق تيم اجرايي فضاي کار اشتراکي هم از رويدادهاي مربوط به کارتان مطلع مي‌شويد.

اين اطلاعات باعث مي‌شود در بهترين زمان بهترين اقدامات را برنامه‌ريزي و اجرا کنيد يا بهترين آموزش‌ها را ببينيد.

 

تمرين سازگاري و حفظ سرمايه اجتماعي

به عنوان يک مدير يا فريلنسر، با حضور در يک فضاي کار اشتراکي ياد مي‌گيريد

که چگونه روابط کاري و سيستم خود را مديريت کنيد.

درواقع يک فرصت آزمون و خطا، بدون هيچ هزينه‌اي در اختيار شماست.

در اين فضا بايد منافع جمع براي شما مهم باشد.

در مقابل بسياري از مسائل بايد منعطف و سازگار باشيد.

بايد بتوانيد بهترين و مسالمت‌آميزترين راه‌حل‌ها را پيدا کنيد؛

چون فضا براي شما اختصاصي نيست و گروه‌هاي ديگري هم درآن مشغول به کارند.

اين چالشها تمرين خوبي براي رويارويي با جامعه کاري واقعيست که بيرون از اين فضا منتظر شماست.

 

کاهش استرس کاري

اگردر خانه حضور داشته باشيد و ساعت کاري مورد نظرتان را مشغول به کار نباشيد مضطرب مي‌شويد.

ممکن است کارکردن شما با برنامه‌هاي خانواده تداخل داشته باشد.

ممکن است صداي تلويزيون، گفت‌وگو و رفت‌وآمدها حواس شما را پرت کند؛

مخصوصاً اگر اتاقي متعلق به خودتان نداشته باشيد.

 وقتي کارتان آنگونه که انتظار داريد پيش نمي‌رود احساس گناه مي‌کنيد

و استرس به سراغ‌تان مي‌آيد.

اما با بيرون‌آمدن از خانه به قصد انجام کار و قرارگرفتن در محيط کاري آزاد اين استرس‌ها از بين مي‌روند.

 

افزايش توانايي مديريت زمان

مزيت کار در فضاي کاري اشتراکي اين است که کارکردن در خانه وقفه‌هاي بسياري در کار ايجاد مي‌کند.

اگر نتوانيد اين وقفه‌هاي کاري را مديريت کنيد از کارتان عقب مي‌مانيد.

ممکن است ساعت‌هاي زيادي در خانه براي کارکردن بمانيد، اما يک‌سوم زماني که صرف کرده‌ايد کار مفيد انجام بدهيد.

بنابراين حضور در فضايي که عوامل مختل‌کننده کار را ندارند، بهتر مي‌توانيد گذران وقت‌تان را مديريت کنيد.

 

جسارت در نوآوري و ايده‌پردازي

ديگر مزيت کار در فضاي کار اشتراکي اين است که وقتي تنها هستيد، احتمالاً محافظه‌کارتر خواهيد بود.

چون همه آسيب‌ها و هزينه‌هاي يک کار نوآورانه متوجه شماست جسارت پرداختن به ايده خود را نخواهيد داشت.

اما اگر در يک فضاي استارتاپي قرار بگيريد که همه به دنبال پياده‌کردن ايده‌هاي خود هستند شما هم جسارت پيدا مي‌کنيد.

ممکن است هم‌تيمي‌هايي پيدا کنيد و کار را با آنها شروع کنيد.

حضور در جمع و همکاري با تيم باعث مي‌شود با دلگرمي بيشتري به ايده‌هاي نوآورانه فکر کنيد و آنها را راحت‌تر پيش ببريد.

همچنين در فضاي کار استارتاپي با افراد باتجربه تعامل خواهيد داشت

که کمک چشمگيري به پيشرفت کارتان مي‌کند.

پاراديس هاب در شبکه هاي اجتماعي:

شماره دفتر کار:???????????

آدرس دفتر کار: شعبه مرکزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://twitter.com/paradisehubir

https://www.instagram.com/paradisehub.ir

 

 

نامادری...
ما را در سایت نامادری دنبال می کنید

برچسب : مزیت,کار,در,فضای,کار,اشتراکی, نویسنده : کاووسی فر emmtehann3 بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت: 19:44

نکاتي درباره حوله خشک کن ها ومزاياي آن ها

 

احتمالا در مورد سيستم هاي حوله خشک کن چيزهايي را شنيده باشيد و يا در تصاوير اينترنتي حمام هاي لاکچري آن ها را ديده ايد. اما اينکه اين دستگاه ها در عمل داراي چه ماهيت و عملکردي هستند و چه مزيت هايي را در اختيار کاربران قرار مي دهند، قابل ذکر مي باشد. آنچه که واضح است در ساخت و ديزاين بسياري از ساختمان‌ها، حوله خشک کن از جمله اکسسوري و تجهيزات غيرضروري به شمار مي آيد. اما مطالعه قابليت‌ها و مزيت اين سيستم ها مي تواند عقيده شما را تغيير بدهد.

 

حوله خشک کن

 

اغلب سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي مورد استفاده در ساختمان هاي امروزي داراي ابعاد بزرگي مي باشند که مي تواند در تناقض با فضاي کم ساختمان هاي مدرن باشند. از طرف ديگر، اهميت زيبايي و جلوه اي که اين سيستم ها دارند نيز کمتر از کارايي شان نمي باشد. از اين رو، سيستم هاي حوله خشک کن مدرن مي توانند به عنوان تکنولوژي اي مدرن، جايگزين سيستم هاي گرمايشي سنتي بشوند.

 

قبل از اينکه در مورد خريد يا عدم خريد حوله خشک کن تصميم بگيريد، لازم مي باشد ابتدا با اين دستگاه آشنا بشويد. حوله خشک کن ها معمولا در حمام ها نصب مي گردند. اما در حالت کلي مي توانند در هر محيطي که داراي رطوبت بالاست نيز اجرا و نصب گردند. اين سيستم ها، علاوه بر خشک کردن حوله و ساير منسوجات، مي توانند دماي محيط را بالا برده و کنترل بکنند، از رطوبت بالاي محيط و قارچ و کپک زدگي جلوگيري کرده و زيبايي محيط حمام، آشپزخانه يا … را دوچندان نمايند

5cmq_image1.jpg 

نحوه عملکرد و انواع حوله خشک کن

 

از نظر نحوه عملکرد

 

حوله خشک کن الکتريکي (Electric)

و حوله خشک کن هيدرونيکي (Hydronic)

 

سيستم هاي الکتريکي به صورت مستقل از سيستم هاي گرمايشي فعاليت مي کنند. اين سيستم ها، به المنت هاي الکتريکي کم تواني (Electric-Powered Low Watt Elements) مجهز هستند که عامل گرمايش هستند. برخي از اين حوله خشک کن ها از المنت هاي خشک (Dry Elements) بهره مي برند که با داغ شدن يک سيم در داخل تيوب ها عمل گرمايش را انجام مي دهد. در حالي که انواع ديگر آن ها با استفاده از المنت هاي خيس (Wet Element) و بر اساس گرمايش سيال (روغن يا آب)  کار مي کنند.

 

نوع ديگر حوله خشک کن ها، که به صورت هيدرونيکي هستند نيز با استفاده از جريان سيال گرفته شده از سيستم هاي گرمايشي کار مي کنند. در حقيقت، اين سيستم ها درست مثل يک رادياتور عمل مي نمايند. از همين رو نيز براي انتخاب و خريد اين سيستم ها لازم است سيستم گرمايش مرکزي ساختمان مد نظر قرار گرفته شود.

 

از نظر جنس

 

جنس حوله خشک کن ها نيز مي تواند نوع ديگري از طبقه بندي را برايشان رقم بزند. اين طبقه بندي عبارت است از:

 

استيل (فولادي)

شيشه اي

و آلومينيومي

 

براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانيد از فروشگاه اينترنتي چلونگر ، که عرضه و ارائه کننده انواع حوله خشک کن و مرجع تخصصي کالاي ساختماني مي باشد مراجعه کنيد و خريد خود را انجام بدهيد.

 

 

نامادری...
ما را در سایت نامادری دنبال می کنید

برچسب : نکاتی,درباره,حوله,خشک,کن,ها,ومزایای,آن,ها, نویسنده : کاووسی فر emmtehann3 بازدید : 158 تاريخ : جمعه 23 خرداد 1399 ساعت: 15:24

زيبايي و تنوع درب پارکينگ وروردي و حفاظ درب حياط و ويلا

معمولا درب ورودي پارکينگ و ويلا بايد زيبايي و تنوع در ساخت داشته باشيد. بيشتر افرادي که ميخواهند درب پارکينگ وروردي درب حياط و ويلا را خريداري کنند در کنار عملکرد، بيشتر به ويژگي هاي زيبايي نماي آن اهميت مي دهند. اين درب ها در واقع تردد شما را به ويلا ممکن مي سازند و به همين دليل هم بهتر است که علاوه بر زيبايي به کيفيت آن نيز توجه کنيد.
معمولا اينطور گفته مي شود که خريد درب پارکينگ وروردي درب حياط و ويلا نسبت به خريد درب هاي ديگر سخت تر است. شما بعضا ميخواهيد براي خانه خود اين درب ها را خريداري کنيد و شايد بخواهيد ويلاي خود را با دربي زيبا مزين کنيد. در اين حال بايد دقت داشته باشيد که خريد اين نوع درب ها به شما اجازه مي دهند که همزمان با زيبايي امنيت را نيز براي خانه خود ايجاد کنيد پس بهترين راه اين است که هر دو مورد را در نظر داشته باشيد.
به طور کل اما تنوع درب پارکينگ وروردي درب حياط و ويلا بسيار بيشتر از تنوع درب هاي معمولي است. اين نوع درب ها با اينکه در جنس هاي مختلفي مانند چوبي و همچنين آهني ساخته مي شوند اما به شما اجازه خواهند داد که همچنان هم زيبايي و هم تنوع خانه خود را حفظ کنيد.

دوام درب پارکينگ وروردي درب حياط و ويلا

شايد تصور کنيد که تنها انواعي از درب پارکينگ وروردي درب حياط و ويلا امنيت را براي شما ايجاد خواهد کرد که آهني است و نوع چوبي آن شما را دچار مشکل خواهد کرد. در اين حال نکته اي که بايد بدانيد اين است که اين نوع درب ها اگر از نوع چوبي باشند باز هم براي شما ايمن خواهند بود  و هيچ تفاوت خاصي از نظر امنيتي ندارند. اينکه شما بتوانيد دربي را خريداري کنيد که دوام بالايي دارد در عين اينکه کار شما را براي سال هاي بعد راحت تر خواهد کرد، به شما اجازه مي دهد که امنيت را نيز فراهم کنيد.

خريد درب پارکينگ وروردي درب حياط و ويلا

دقت داشته باشيد که بعضا پيش آمده است که شما هم ويلاهايي را با انواع درب هاي مختلف ديده ايد. يکي از مهم ترين ويژگي هاي درب پارکينگ وروردي درب حياط و ويلا اين است که شما ميتوانيد آن را تعويض کنيد. ممکن است که پس از گذشت چندين سال، درب شما نماي اوليه خود را از دست بدهد و به همين دليل هم شما علاقه مند به خريد انواع جديدي از اين درب ها باشيد. در اين حال بهترين کاري که ميتوانيد انجام دهيد اين است که اين کا را توسط يک نمايندگي در اين زمينه انجام دهيد و درب خود را تعويض کنيد. انواع نمايندگي هايي که در حوزه اين نوع درب ها و به ويژه درب پارکينگ وروردي درب حياط و ويلا فعاليت مي کنند به شما اين اجازه را خواهند داد که تمامي آنچه که نياز داريد را در يک پکيج داشته باشيد. با خريد از يک نمايندگي معتبر، مشکلات خود را در اين زمينه حل کنيد.

حفاظ ليليوم با کاربردي وسيع براي روي ديوار شما


حفاظ ليليوم امروزه انواع مختلفي از حفاظ ها براي ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند که استفاده از آن ها مي تواند امنيت ساختمان شما را تا حد بسيار زيادي افزايش دهد. يکي از بهترين مدل هايي که شما ميتوانيد براي ساختمان خود از آن استفاده کنيد حفاظ ليليوم  است که از جمله لوکس ترين ها نيز به شمار مي آيد. چندين سال از زماني که اين نوع حفاظ ها جاي نرده هاي قديمي را گرفته اند مي گذرد و هم اکنون حفاظ ليليوم  به عنوان يکي از بهترين انواع حفاظ براي حفظ جهان و همچنين خانه و مال افراد به شمار مي آيد.


 حفاظ ليليوم  چيست؟

يکي از بهترين انواع حفاظ آهني که ميتوانيد از آن براي خانه و يا ساختمان خود خود استفاده کنيد حفاظ ليليوم  است. اين نوع حفاظ ها معمولا شبيه به يک نيزار آهني خواهند بود که تنوع، زيبايي و همچنين امنيت را به طور کامل براي شما برآوده خواهند کرد. در بين تمامي انواع حفاظ ها، معماران و همچنين علاقه مندان اين نوع را به عنوان يکي از بهترين ها براي ساختمان مي دانند. اين حفاظ ها در واقع شکل واحدي ندارند و زيبايي عمده آن ها نيز به همين دليل است. اگر شما هم ميخواهيد از اين حفاظ ها براي ساختمان خود استفاده کنيد بايد بدانيد که ساخت و همچنين طراحي آن ها با وجود اينکه تصور مي شود نيازمند کار خاصي نيست اما باز هم بايد با رعايت نکات بسياري انجام گيرد.


کاربرد حفاظ ليليوم  چيست؟


همانطور که ميدانيد، حفاظ هاي مختلف کاربردهاي مختلفي دارند. اين نوع از حفاظ ها اما معمولا به شما اين امکان را ميدهند امنيت مکان زندگي و بعضا ساختمان کاري خود را تا حد بسيار زيادي تامين کنيد. اغلب اينطور گفته مي شود که حفاظ هاي مختلف از نظر کارايي با هم متفاوت هستند و اين تصور هم تا حد بسيار زيادي درست است. البته بايد دقت داشته باشيد که اين نکته در مورد حفاظ ليليوم  به صورت کامل صدق نمي کند و آنچه که شما بايد بدانيد اين است که اين حفاظ ها امنيت خانه شما را تا حد بسيار زيادي ايجاد خواهد کرد.
 

حفاظ ليليوم  روي ديوار


ويژگي حفاظ ليليوم 


 حفاظ ليليوم  اما ويژگي هاي مختلفي دارد. از جمله اين ويژگي ها ميتوان به امنيت آن ها اشاره کرد که ميتوانند براي ساختمان شما تا حد بسيار زيادي مفيد باشند.  مدل هاي مختلفي از اين نوع حصار ها وجود دارد که جوشکاري هاي آن ها با اتصالات مختلفي انجام مي گيرد. همين نقطه هم باعث مي شود تا جوشکاري با دقت کامل انجام نشود. البته دقت داشته باشيد که هر چقدر احتمال شکستگي در آن ها بيشتر باشد کيفيت آن ها بيشتر خواهد شد در غير اينصورت ميتوان گفت که حفاظ ليليوم  شما از کيفيت خوبي برخوردار نيست و بهترين کاري که ميتوانيد انجام دهيد اين است که آن را به يک جوشکار نشان دهيد. علاوه بر اين مي توان گفت که اگر از الکترود هاي معمولي روکش دار استفاده شود بايد پس از هر تک جوش، نقاط مختلف اين حفاظ ها تميز شود و اين يکي از مهم ترين نکته هايي است که بايد به آن دقت کنيد چرا که در غير اين صورت رنگ به سطح کار مي چسبد و همين هم به مرور زمان باعث زنگ زدگي و يا پوسيدگي خواهد شد.
در نرده هاي نيزا اما شاخه هاي اصلي و فرعي مستقيما به يک شاسي نصب خواهند شد و در بالا هم در چندين نقطه به هم جوش داده مي شوند. دقت داشته باشيد که به همين علت است که نقاط جوشکاري بسيار کمتر خواهد شد و عملا ممکن است که مشکلات بسياري در اين زمينه ايجاد شود. شما ميتوانيد با استفاده از دستگاه هايي که جوش co2 دارند و همچنين به جاي الکترود روکشدار از سيم جوش در آن ها استفاده مي شود عملا از به وجود آمدن گل هاي جوش جلوگيري کنيد و همچنين مشکلات ديگري که در اين زمينه به وجود مي آيد را نيز برطرف کنيد.
 

نصب حفاظ ليليوم

 
حفاظ ليليوم معمولا در طول هاي مختلف توليد مي شود و نمي توان گفت که مقدار خاصي براي آن ها وجود دارد. در نتيجه ميتوان گفت که بايد در زمان ديوارکشي پليت هايي با آکس هاي يک متر کار گذاشته شود و فاصله صفحاتي که به عنوان پايه روي ديوار نصب مي شوند نيز مرکز به مرکز و يا کمتر از يک متر باشد. اگر قبل و يا بعد از ديوار کشي اين نوع حفاظ هاي روي ديوار نصب نشوند بايد روي ديوار هايي با دريل هاي هيلتي و مته هايي به قطر هاي مختلف نصب شوند. در اين حال گفته ميشود که پيم ها بايد به صورتي باشند که شما بتوانيد در دو طرف شاسي حفاظ قرار دهيد. سپس مي توانيد اين حفاظ را در بين پيم ها بگذاريد و آنها را با دقت جوش دهيد. پس از پايان اين کار هم معمولا لکه گيري انجام مي شود که باعث مي شود رنگ اين نوع حفاظ ها حفظ شود.

حفاظ نرده پنجره  مدرن

حفاظ نرده پنجره  استيل چيست؟
حفاظ هايي که به عناوين مختلف براي ايجاد امنيت در پنجره ها مورد استفاده قرار مي گيرند شامل انواع مختلفي هستند که از جمله آنها ميتوان به حفاظ پنجره استيل اشاره کرد. اين نوع نرده ها معمولا مقاومت بسيار بالايي در برابر انواع فشار دارند و همچنين تميز کردن آن ها نيز بسيار آسان است. زماني که شما ميخواهيد از حفاظ نرده پنجره  استيل استفاده کنيد بايد بدانيد که نرده شما در مقابل باد، باران و همچنين آلودگي هاي ديگر در امان خواهد بود و خراب نمي شود. شست و شوي اين نوع نرده ها بسيار آسان است.
همه پنجره هايي که در ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرند، حتي شيشه هاي دوجداره ممکن است که در مقابله با آسيب از خود ضعف نشان دهند و شکسته شوند. در اينجاست که نقش اين نرده ها به خوبي ديده خواهد شد. امنيت همانطور که ميدانيد يکي از مهم ترين بخش هايي است که بايد در ساخت ساختمان به آن دقت کنيد. شايد اولين چيزي که افراد براي خريد و يا استفاده هاي ديگر به آن دقت ميکنند همين امنيت باشد. استفاده از حفاظ نرده پنجره  استيل در واقع به شما کمک مي کند تا بتوانيد امنيت را براي ساختمان خود ايجاد کنيد.


حفاظ نرده پنجره  استيل از چه چيز ساخته مي شود؟


همانطور که از نام اين نو نرده ها ميتوانيد دريابيد، اين نرده ها از جنس استيل هاي 201 و 304 هستند. اگر شما ميخواهيد از اين نوع نرده هاي براي داخل ساختمان استفاده کنيد ميتوانيد از حفاظ نرده پنجره  استيل 201 استفاده کنيد چرا که در آن ها از آلياژ و نيکل کمتري استفاده شده است. در اين نوع استيل ها، آسيب پذيري هم بيشتر خواهد بود و البته قيمت آن ها نيز مقرون به صرفه است.
اما اگر شما قصد داريد که حفاظ نرده پنجره  استيل را براي خارج از خانه نصب کنيد بهترين راه اين است که از نرده هاي 304 استفاده کنيد. اين نرده ها با آلياژ بيشتر و همچنين نيکل 18 درصد ساخته شده اند و همين هم باعث مي شود تا در محيط هاي بيروني و در مقابل شرايط مختلف آب و هوايي و انواع رطوبت آسيب نبينند.

حفاظ سرنيزه اي آبشاري  مدرن چيست؟


نمونه اي بهبود يافته از نرده حفاظ روي ديوار حفاظ سرنيزه اي آبشاري  مدرن است که در طراحي هاي مربوط به آن تمامي عيوب و همچنين مشکلات حفاظ هاي سرنيزه اي سنتي حل شده است. حفاظ هاي سرنيزه اي مدرن اما از جنس ميلگرد هستند. يکي از خوبي هاي اين نوع حفاظ ها اين است که مطابق با سليقه مشتري در طرح ها و رنگ هاي مختلف ساخته مي شوند. همچنين تراکم و ارتفاع آن ها نيز متفاوت خواهد بود. بين حفاظ هاي سرنيزه اي مدرن و همچنين حفاظ هاي سرنيزه اي قديمي و سنتي تفاوت هاي بسياري وجود دارد که از جمله آنها مي توان به همين ساختار خاص و تغييرات ويژه در اين قسمت اشاره کرد. البته بايد بدانيد که حفاظ هاي سرنيزه اي هم در واقع يکي از ابتکارات شرکت هاي ايراني است که امنيت منازل و همچنين شرکت ها را تا حد بسيار زيادي فراهم مي کند. در بخش بعدي مي خواهيم شما را با مشخصات کلي حفاظ هاي سرنيزه اي آشنا کنيم پس با ما همراه شويد.
 

حفاظ هاي کلي سرنيزه اي


مشخصات کلي حفاظ سرنيزه اي آبشاري 


به طور کل ميتوان گفت که حفاظ هاي سرنيزه اي جديد از نظر شکل ظاهري اندک تفاوتي با حفاظ هاي قديمي از اين نوع دارند. البته تغييري که در اين زمينه به وجود آمده است بيشتر در راستاي زيبا شدن و همچنين افزايش کارايي آنها بوده است. نرده هاي ديواري در اين زمينه با حفاظ سرنيزه اي آبشاري  شباهت هايي نيز دارند اما به مراتب کارايي نرده هاي ديواري از اين نوع حفاظ هاي بيشتر است. جالب است بدانيد که اغلب اين حفاظ ها در سه ارتفاع مختلف 100، 120 و همچنين 150 سانتي متر ساخته مي شود. البته در ساخت اين نوع از حفاظ ها يک رايج ترين نوع تراکم نيز وجود دارد که شامل 16 رديف اصلي در هر شاخه مي شود و طول هر شاخه نيز تقريبا برابر دو متر است. شرکت هايي که در زمينه ساخت انواع حفاظ هاي سرنيزه اي فعاليت مي کنند به شما اجازه مي دهند تا به صورت کاملا معتبر خريد خود را انجام دهيد.


 حفاظ هاي سرنيزه اي


دقت داشته باشيد که امنيت بخشي از خانه است که نمي توانيد با آن شوخي کنيد. شما نميتوانيد از انواع بي کيفيت نرده ها استفاده کنيد و در نهايت دچار مشکل خواهيد شد چرا که امنيت خانه شما دچار آسيب خواهد شد. از گذشته تا کنون نياز به امنيت يکي از نيازهاي اساسي بشر بوده است که نمي توان نسبت به آن بي تفاوت بود. هرگونه کوتاهي در اين زمينه مي تواند به مشکلات جدي بينجامد که در واقع براي شما خوب نخواهد بود. شايد حفاظ سرنيزه اي آبشاري  مهم ترين نوع حفاظ ها نباشد و با توجه به اينکه امروزه خانه ها تمام هوشمندسازي شده اند هم ممکن است که اين نوع حفاظ ها در واقع به شما حس ايمن بودن خواهد داد. بهتر است که شما حفاظ سرنيزه اي آبشاري  را از مراکز معتبر در اين زمينه خريداري کنيد تا بتوانيد کار نصب و همچنين خدمات پس از فروش را نيز دريافت کنيد. با استفاده از اين نوع حفاظ ها، امنيت خانه خود را تامين کنيد.

منبع: حفاظ شاخ گوزني

 

 

نامادری...
ما را در سایت نامادری دنبال می کنید

برچسب : زیبایی,و,تنوع,درب,پارکینگ,وروردی,و,حفاظ,درب,حیاط,و,ویلا, نویسنده : کاووسی فر emmtehann3 بازدید : 165 تاريخ : يکشنبه 18 خرداد 1399 ساعت: 22:48

کاربرد برش ليزري در دکوراسيون داخلي

 

oaa9_z8.jpg

استفاده از دستگاه برش ليزري در بوجود آوردن طرح هاي بسيار زيبا و به روز مدتي ست در صنعت دکوراسيون داخلي مورد استفاده قرار گرفته است. با استفاده از حکاکي و برش ليزري فضاهاي بسيار مدرن و قابل تحسين ايجاد ميشود. برش ليزري در دکوراسيون رستوران ها و کافي شاپ ها، خانه ها و ويلاها، مطب ها، هتل ها و ... بسيار کاربرد دارد. به کاربردن طرح هاي زيبا توسط برش ليزري بر جذابيت فضاها اضافه مي کند.  بوجود اوردن تغييرات حتي کوچک در تغيير روحيه افراد در اماکن مختلف مانند مطب پزشکان تاثير بسزايي دارد. استفاده از رنگ بندي مناسب و طرح هاي مناسب تاثير دوچندان در روحيه دارد.

با استفاده از تکنولوژي برش ليزري ميتوان انواع چوب، mdf، فلزات مثل استيل و ... را برش و حکاکي کرد. توسط دستگاه برش ليزري طرح هاي دلخواه را به هر شکل که مدنظر شماست ميتوان روي متريال هاي مختلف پياده سازي کرد. برش ليزري در ساخت پارتيشن و جداکننده ها در منازل و مطب ها و سالن هاي زيبايي، هتل ها و ... کاربرد دارد. ايجاد سقف کاذب و نرده هاي بسيار زيبا، آويزهاي زيبا و ... از ديگر کاربردهاي برش ليزري است.

منبع : تابلو الماس

 

 

نامادری...
ما را در سایت نامادری دنبال می کنید

برچسب : کاربرد,برش,لیزری,در,دکوراسیون,داخلی, نویسنده : کاووسی فر emmtehann3 بازدید : 173 تاريخ : شنبه 17 خرداد 1399 ساعت: 1:07

رمان تلماسه اثر قديمي و مشهور فرانک هربرت است که تاکنون ميليون‌ها نسخه از آن در سرتاسر دنيا فروش رفته است؛ تلماسه را به‌جرئت مي‌توان بزرگ‌ترين اثر علمي تخيلي نام برد و بايد گفت که ساخت سري فيلم‌هاي جنگ ستارگان بدون اين رمان محقق نمي‌شد. رمان تلماسه اثر فرانک هربرت اثري است که با گذشت بيش از ?? سال از انتشارش، همچنان روايتگر اوضاع سياسي زمان است و از عصر آکواريوس يا دلو که با پايان سال ???? ميلادي آغاز شد و از تغييرات اوضاع بشر سخن مي‌گويد. برگردان فارسي رمان تلماسه اثر فرانک هربرت با ترجمه‌ي مهيار فروتن‌فر و از انتشارات کتابسراي تنديس در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ي فرانک هربرت

فرانک هربرت در سن چهل‌سالگي نويسنده‌اي بود که از ?? سالگي در اين حرفه فعاليت مي‌کرد اما هنوز نتوانسته بود جاي خود را در دنياي ادبيات بيايد. کودکي او در ناحيه‌اي ساحلي نزديک تاکوما در واشنگتن گذشت؛ در آنجا تمام سرگرمي او ماهيگيري و قايق‌سواري بود. در بزرگ‌سالي، هربرت به نوشتن براي چند روزنامه‌ي محلي مشغول شد و گاهي هم داستان کوتاهي به مجله‌ها مي‌فروخت.

هربرت دوران خدمت نسبتاً راحتي داشت. هشت ماه در سمت عکاس نيروي دريايي خدمت کرد و درنهايت به دلايل پزشکي از ادامه‌ي خدمت معاف شد. بعدها مدتي در واشنگتن براي يک سناتور جمهوري‌خواه سخنراني تنظيم مي‌کرد و زماني که براي تأليف رمان تلماسه قلم به دست گرفت، کار را کنار گذاشت.

در مدتي که هربرت مشغول نوشتن رمان تلماسه بود، همسر او بود که نان‌آور خانه بود. او حرفه‌ي نويسندگي خود را رها کرده بود تا براي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي برگه‌هاي تبليغاتي چاپ کند و درآمدي داشته باشد.

شاهکاري که بارها توسط ناشران رد شد

آن زمان هربرت درباره‌ي تلماسه‌ها تحقيق مي‌کرد و ديري نگذشت که مطالعاتش به صحرا و فرهنگ آنجا کشيده شدند و درنتيجه‌ي تمام آن‌ها، دو رمان علمي تخيلي به نگارش درآمدند که به‌صورت داستان‌هاي چندقسمتي دريکي از مشهورترين مجلات آن زمان منتشر شدند. هربرت اما تشنه‌ي موفقيتي بزرگ‌تر بود و آن دو رمان را در اثري حماسي و قطور با يکديگر تلفيق کرد.

در آن زمان بيشتر ناشران به چاپ رماني علمي تخيلي با آن حجم تن نمي‌دادند؛ تفکر غالب آن زمان آن بود که مخاطب اثر علمي تخيلي را در قالب داستان کوتاه مي‌پسندد. نسخه‌ي اوليه‌ي تلماسه اما ??? صفحه و نسخه‌هاي جديدتر آن حدود ??? صفحه قطر داشتند و همين سبب شد تلماسه بيش از ?? بار توسط ناشران رد شود.

موفقيتي که سال‌ها زمان برد

رمان تلماسه اثر فرانک هربرت جايزه‌ي نبولا و هوگو را از آن خودش کرد اما اين موفقيت، يک‌شبه اتفاق نيفتاد. طرفداران او بيشتر در دهه‌هاي ?? و ?? ميلادي جذب کتاب شدند؛ بچه درس‌خوان‌هايي که سرشان دائم در حساب‌وکتاب بود و ايده‌ي تحولي جهاني برايشان جالب به نظر مي‌آمد. حال بيش از نيم‌قرن از انتشار رمان تلماسه مي‌گذرد و اين رمان هنوز به عقيده‌ي خيلي‌ها بزرگ‌ترين اثر علمي تخيلي تمام دوران است؛ آمار فروش کتاب هم چيزي خلاف اين ادعا نمي‌گويد.

خلاصه‌ي داستان

داستان در آينده‌اي دور اتفاق مي‌افتد؛ در جامعه‌اي بين ستاره‌اي و فئودال که در آن خاندان‌هاي اصيل ممالک ستاره‌اي را تحت سلطه دارند. رمان تلماسه داستان پاول آترايدز جوان را روايت مي‌کند که خانواده‌اش به سمت مباشرت سياره‌ي آراکيس گماشته شده‌اند.

آراکيس سرزميني است خشک و بياباني و غيرقابل‌سکونت است و جمعيتي پراکنده دارد. آنچه سبب مي‌شود آراکيس ارزشمند شود وجود منابع بسيار ارزشمند از ماده‌اي است که قادر است طول عمر را افزايش دهد و قدرت ذهني افراد را بالا ببرد. اين ماده هم‌چنين براي سفرهاي فضايي ضروري است چراکه امکان پيش‌بيني و هشياري چندبعدي را فراهم مي‌کند. از جايي که آراکيس تنها سياره‌اي است که امکان استخراج اين ماده در آن وجود دارد، کنترل آن امري ضروري و خطير به‌حساب مي‌آيد.

داستان حول موضوعاتي چون سياست، مذهب و رابطه‌ي انسان با طبيعت مي‌چرخد و به روايت ماجراي خيانت پاول و خانواده‌اش و تلاش‌هاي او براي به راه انداختن شورش و دوباره به چنگ آوردن کنترل آراکيس مي‌پردازد.

تلماسه، بازتاب دنياي امروز

فانتزي‌ها اغلب از اوضاع زمان و مکاني که در آن توليدشده‌اند الهام گرفته مي‌شوند. اگر مجموعه‌ي ارباب حلقه‌ها درباره‌ي ظهور فاشيسم و جنگ جهاني دوم است، و بازي تاج‌وتخت، با سياست‌هاي عملي بدبينانه و شخصيت‌هاي سودجو‌ي خود داستاني است درباره‌ي نئوليبراليسم، پس شايد بتوان گفت که فانتزي تلماسه نيز نمونه‌اي است از عصر آکواريوس يا همان دلو.

تلماسه نه‌تنها داستاني جذاب و گيرا دارد، بلکه به موضوعات جدي و مهمي چون فشارهاي محيطي، آگاهي بشر و انقلاب ملت‌ها عليه امپرياليسم نيز مي‌پردازد؛ موضوعاتي که درهم‌آميخته شده‌اند تا اثري خلق کنند که روايتگر زمان خودش است. جهان که تحول پيدا مي‌کند، تعبيراتي که از کتاب‌ها مي‌شوند نيز تغيير مي‌کند. تلماسه اين روزها که بيش از نيم‌قرن از انتشارش مي‌گذرد، بازتاب‌هاي جغرافي سياسي‌اي دارد که در سال ????، زماني که نخستين بار منتشر شد، نداشت.

 اگر علاقه‌مند به مطالعه‌ي رمان تلماسه اثر فرانک هربرت هستيد، همين حالا مي‌توانيد آن را از وب‌سايت کاواک خريداري نماييد.

https://www.cavack.com/Item/11782

 

 

 

نامادری...
ما را در سایت نامادری دنبال می کنید

برچسب : معرفی,کتاب,تلماسه, نویسنده : کاووسی فر emmtehann3 بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 13 خرداد 1399 ساعت: 21:36


 

افطاري، ويتامين و کرونا!!

روزهاي سختي رو ميگذرانيم. ماه مبارک است و کرونا در کمين است. در اين مقاله سعي ميکنيم که راههاي پيشگيري از کرونا را در روزهاي ماه مبارک به شما آموزش دهيم و به شما بگوييم چطوري ويتامين هاي بدن خود راتنظيم کنيد.

از بين 3 وعده غذايي که در ماه رمضان صرف ميشود ( سحري، افطاري و شام) وعده افطاري و شام از اهميت بيشتري برخوردار هستند. البته منظور از اهميت، تنوع غذايي در اين وعده هاست. با توجه به اينکه يکي از فرايضي که بر آن بسيار تاکيد شده، اجتماع مسلمانان در ماه رمضان است، دعوت به افطاري همواره يکي از پسنديده ترين کارها در اين ماه مبارک است. براي رنگين تر شدن سفره هاي افطاري تان، ميتوانيد از پيشنهاد‌هاي آشپزي مجله اکالا استفاده کنيد. با اينکار علاوه بر هموارتر کردن مسير خود براي رسيدن به بهشت برين، خود و ساير روزه داران را به نشستن پاي سفره‌هايي رنگارنگ و زيبا دعوت کنيد. روزه گرفتن در ماه رمضان ازواجبات دين اسلام برمسلمان است مگراينکه کسي بيمار ويا مسافرباشد که روزه براو واجب نيست. از فضيلت هاي ماه رمضان شب هاي قدراست که خداوند ازاين شب ها به عنوان تعيين کننده ي سرنوشت يادکرده است.

ماه رمضان ماه نازل شدن فرشتگان: در شب قدر فرشتگان به اذن پروردگار براي تقديرهرکاري نازل ميشوند ؛ يکي ديگر از مواردي که در احاديث ذکر شده است، در خصوص افطاري و دعوت شدن به سفره مهماني خداوند است. با توجه به اين که به مدت 1 ماه نياز است افطاري هاي متنوع درست کنيم، ممکن است با اين سوال برخورد کنيم که " افطاري چه درست کنيم؟" کسي که درخانه وظيفه آماده کردن افطاري را برعهده دارد، با شرايط کرونايي امسال، وظيفه اش سخت تر و سنگين تر است! زيرا امکان خريد غذاهاي آماده مثل حليم، آش و.. وجود ندارد. ممکن است کم سن وسالان بهانه زولبيا و باميه هم بگيرند که بهتر است در شرايط فعلي از قنادي تهيه نشوند. پيشنهاد ميکنيم مطالب مربوط به آشپزي در ماه رمضان را در اکالا بلاگ بخوانيد و خيلي از مشکلات ذکر شده را با اين روش حل کنيد.

چرا تغذيه درست در ماه رمضان مهم است؟

ماه رمضان داراي سه وعده سحري، افطاري وشام ميباشد و در اين مقاله با ما همراه باشيد تا شما را با اين موضوع که از چه موادغذايي در ايام هاي ماه رمضان استفاده کنيم آشنا سازيم. اکنون که به رسيدن روزهاي رمضان نزديک هستيم با توجه به شرايط آب وهوايي و مراقبت هاي کرونايي، اين سوال براي روزه داران پيش مي ايد که مصرف چه غذاهايي علاوه برتامين سلامتي مانع ازتشنگي زود رس ميشود.اگرشاغل باشند در طول روز انرژي لازم براي انجام فعاليت هاي جسماني را چگونه فراهم کنند. تقويت بدن بيشتر از راه خوردن مداوم ويتامين ها تامين ميشود. برخي از آنها در اين ماه اهميت بيشتري پيدا ميکنند. شناخت درست ويتامين‌ها و دانستن اين موضوع که بدن هر انساني چه مقدار از هر ويتامين نياز دارد، براي سلامتي بسيار مهم است. دقت کنيد که نياز افراد مختلف به ويتامين ها به عواملي مانند سن، جنسيت، سلامت، بيماري هاي زمينه اي و.. بستگي دارد. نکته مهم در مصرف ويتامين‌ها اين است که زماني ميتوانند براي بدن موثر باشند که به صورت مداوم و مطابق نياز بدن مصرف شوند. در قسمت دانستني‌هاي اکالا بلاگ، همه ويتامين‌هاي مهم همراه با موارد مصرفشان و اينکه چه غذاها و ميوه‌هايي حاوي اين ويتامين ها هستند، به طور کامل توضيح داده شده است. دانستن اين موضوع که کمبود چه ويتامين هايي خطرناک است، بسيار مهم است. تا بتوانيد با کمک پزشک خود، براي قرار دادن آنها در برنامه غذاييتان برنامه بريزيد.

کنترل مواد ورودي به بدن در هنگام روزه داري داراي اهميت بالايي است. مصرف افطار به همراه شام براي سلامت توصيه ميشود. بهتراست 3 وعده ي غذايي سحري، افطاري وشام را داشته باشيم ودر هروعده ي غذايي از خوردن ميوه وسبزيجات غافل نشويم. البته بايد توجه داشته باشيم که

مصرف نشاسته در وعده ي افطار وسحر

مصرف نشاسته اولين توصيه براي غذاي مورد استفاده در وعده ي افطار وسحراست . براي استفاده از غذاهاي نشاسته اي ميتوان به برنج، ماکاروني، نان هاي سبوس دار اشاره کرد. به دليل ديرهضم بودن نشاسته ي موجود در ماکاروني روزه داران زمان بيشتري را ميتوانند سيربمانندواگرهمراه با سبزيجاتي مانندقارچ،فلفل دلمه اي، نخود فرنگي پخته شودآب مورد نياز وآنتي اکسيدان بدن را تامين ميکند.از برنج ميتوان براي تهيه ي دسرهايي چون فرني، شله زرد استفاذه کرد که سرشار از نشاسته وبا ادويه هاي طعم دهنده اي مثل زعفران مزه دار شده اند. گندم، جو، بلغور ازمنابع نشاسته هستند که از گندم براي تهيه حليم واز جو براي انواع آشها وسوپ ها ميتوان استفاده کرد.

مصرف پروتين در وعده ي افطار وسحر

پروتين دومين ماده‌ي غذايي است که درماه رمضان به ويزه در وعده ي سحربايدازمصرف آن غاقل نشد. مواد پروتيني با ساختار ويژه ي خود به هضم شدن آرام غذا واحساس سيري بلند مدت کمک ميکند. در وعده ي سحر بهتر است ازمواد مغذي که براي کبد ومعده مفيد است، استفاده کنيم. مواد غذايي که حاوي زعفران، کمي کشمش، خلال هايي مثل خلال بادام، پسته باعث قوت بيشتري دربدن ميشوند بهره مند شويد.با کنترل و بالا نگه داشتن ميزان قندخون فرد روزه دار را به ثبات رسيدن سطح خون در طول روز کمک ميکند.مغزها سرشار از پروتين هستند. انواع لبنيات وصيفي جات منابع غني از پروتين ميباشد.

مصرف چربي در ماه رمضان

ازمواد چربي که در وعده هاي غذايي ماه رمضان مفيد است ميتوان به روغن زيتون، روغن نارگيل، ميوه هاي گرمسيري مثل آواکادو، مغزها ازجمله مفز گردو، بادام، دانه هاي سويا ودانه هايي مانند تخم شربتي، تخم کتان ،تخم آفتاب گردان، وانواع کره وروغن هاي حيواني اشاره کرد.

نوشيدني و دسرهاي مخصوص ماه مبارک رمضان

شربت خاک شير، شربت توت فرنگي، ليموناد نعنايي، آب هندوانه و پرتقال، شربت طالبي از جمله نوشيدني هاي هستند که به رفع عطش و باقي ماندن آب در بدن کمک ميکنند.باميه، زولوبيا، حلواي زنجبيلي، حلواي گل سرخ، فرني پرتقالي از دسرهايي هستند که در سفره افطاري مرسوم هستند. در سال هاي پيش که نگراني از بايت ويروس کرونا وجود نداشت، اين موارد به صورت آماده خريداري ميشدند. ولي اکنون بايد با توجه به دستورهاي آشپزي بسياري از آنها را درست کنيم. طرز تهيه باميه در مجله اکالا با توضيحات و بيان نکته هاي مهم هر مرحله و عکس هاي مربوط به هر قسمت، آموزش داده شده است و به کمک آن ميتوانيد در خانه باميه اي درست کنيد که کسي نتواند فرق آن را با باميه‌هاي آماده قنادي تشخيص دهد. ميتوانيد براي مشاهده ساير دستورهاي اشپزي و راههاي مقابله با کرونا و روزه گرفتن در اين روزها را در اينجا ببنديد.

غذاهاي مخصوص سحري

وعده سحر را اصلا دست کم نگيريد. خورشت قيمه، پلوگوشت، رولت مرغ، استامبولي، کباب تابه اي انتخاب هاي خوبي هستند. از سيزيجات تازه و مايعات هم غافل نشويد؛ سبزي جات به خاطر فيبرفراوان وآب فراوان مانع از تشنگي افراد روزه دار درطول روزميشود. مصرف اسفناج ، کلم، کدوسبزموجب کاهش عطش وهم چنين تامين املاح و ويتامين هاي مورد نياز بدن ميشود.

 

نامادری...
ما را در سایت نامادری دنبال می کنید

برچسب : افطاری,ویتامین,و,کرونا!!, نویسنده : کاووسی فر emmtehann3 بازدید : 182 تاريخ : شنبه 3 خرداد 1399 ساعت: 0:50

لینک دوستان

خبرنامه